Szkolenie dla kandydatów księgowych
Program:
1. Zadania i odpowiedzialność księgowego za powierzone księgi rachunkowe.
2. Zasady prowadzenia ewidencji księgowej i dokumentowania operacji gospodarczych.
3. Ewidencja księgowa w „amerykance” – zadania od bilansu otwarcia do bilansu zamknięcia.
4. Zadanie z ewidencją kosztów i przychodów i ustaleniem wyniku finansowego.
5. Ewidencja listy płac – wraz z wypełnieniem druku listy płac i zaksięgowaniem jej w ewidencji księgowej.
6. Rozliczenie kosztów delegacji pracownika – wraz z wypełnieniem druku PWS i zaksięgowaniem.
7. Prezentacja zasad naliczania i ewidencji amortyzacji.
8. Ewidencja operacji w walucie obcej – praktyczny przykład uwzględniający problematykę kursów walutowych.
Postępowanie egzekucyjne w administracji po zmianach przepisów
Program:
1. Ogólne zasady postępowania egzekucyjnego
2. Organy egzekucyjne i ich organy nadzoru
3. Zasady prowadzenia egzekucji administracyjnej
4. Środki zaskarżenia w postępowaniu egzekucyjnym w administracji
5. Zbieg egzekucji
6. Koszty prowadzonego postępowania egzekucyjnego
7. Odpowiedzialność za naruszenie przepisów postępowania egzekucyjnego
Środki trwałe, wartości niematerialne i prawne oraz inwestycje w praktyce funkcjonowania sektora jednostek finansów publicznych po zmianie przepisów
Program:
1. Klasyfikacja i ewidencja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych:
a. syntetyczna;
b. analityczna;
c. pozabilansowa;
d. regulacje w polityce rachunkowości;
e. miejsce i technika prowadzenia ewidencji.
2. Wycena środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych:
określenie ceny nabycia, kosztu wytworzenia ,wartości godziwej oraz trwałej utraty wartości.
3. Ulepszenia, modernizacja i remont własnych i obcych środków trwałych.
4. Nisko-cenne składniki majątku - ich amortyzacja i ujęcie w księgach.
5. Zasady i metody amortyzacji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.
6. Likwidacja środków trwałych.
7. Środki trwałe w budowie (Inwestycje).
8. Inwentaryzacja środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz inwestycji.
9. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.
Dostęp do informacji publicznej
Program:
1.Zakres podmiotowy i przedmiotowy ustawy o dostępie do informacji publicznej
2.Ograniczenia w dostępie do informacji publicznej (tajemnice prawnie chronione, prywatność osoby fizycznej, tajemnica przedsiębiorcy)
3.Tryb udzielania i odmowy dostępu do informacji publicznej
4.Ponowne wykorzystanie informacji publicznej
5.Problemy przy stosowaniu ustawy o dostępie do informacji publicznej –dyskusja
Ochrona danych osobowych:
a.Zakres podmiotowy i przedmiotowy ustawy o ochronie danych osobowych
b.Zasady przetwarzania danych osobowych
c.Organ ochrony danych osobowych
d.Konsekwencje(odpowiedzialność prawna) naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych
6.Zasady klasyfikowania informacji niejawnych
7.Organizacja ochrony informacji niejawnych.
Szkolenie dla kandydatów księgowych
Program:
1. Zadania i odpowiedzialność księgowego za powierzone księgi rachunkowe.
2. Zasady prowadzenia ewidencji księgowej i dokumentowania operacji gospodarczych.
3. Ewidencja księgowa w „amerykance” – zadania od bilansu otwarcia do bilansu zamknięcia.
4. Zadanie z ewidencją kosztów i przychodów i ustaleniem wyniku finansowego.
5. Ewidencja listy płac – wraz z wypełnieniem druku listy płac i zaksięgowaniem jej w ewidencji księgowej.
6. Rozliczenie kosztów delegacji pracownika – wraz z wypełnieniem druku PWS i zaksięgowaniem.
7. Prezentacja zasad naliczania i ewidencji amortyzacji.
8. Ewidencja operacji w walucie obcej – praktyczny przykład uwzględniający problematykę kursów walutowych.
Postępowanie egzekucyjne w administracji po zmianach przepisów
Program:
1. Ogólne zasady postępowania egzekucyjnego
2. Organy egzekucyjne i ich organy nadzoru
3. Zasady prowadzenia egzekucji administracyjnej
4. Środki zaskarżenia w postępowaniu egzekucyjnym w administracji
5. Zbieg egzekucji
6. Koszty prowadzonego postępowania egzekucyjnego
7. Odpowiedzialność za naruszenie przepisów postępowania egzekucyjnego
Środki trwałe, wartości niematerialne i prawne oraz inwestycje w praktyce funkcjonowania sektora jednostek finansów publicznych po zmianie przepisów
Program:
1. Klasyfikacja i ewidencja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych:
a. syntetyczna;
b. analityczna;
c. pozabilansowa;
d. regulacje w polityce rachunkowości;
e. miejsce i technika prowadzenia ewidencji.
2. Wycena środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych:
określenie ceny nabycia, kosztu wytworzenia ,wartości godziwej oraz trwałej utraty wartości.
3. Ulepszenia, modernizacja i remont własnych
i obcych środków trwałych.
4. Nisko-cenne składniki majątku - ich amortyzacja i ujęcie w księgach.
5. Zasady i metody amortyzacji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.
6. Likwidacja środków trwałych.
7. Środki trwałe w budowie (Inwestycje).
8. Inwentaryzacja środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz inwestycji
(w załączeniu wzory).
10. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.
Dostęp do informacji publicznej
Program:
1.Zakres podmiotowy i przedmiotowy ustawy o dostępie do informacji publicznej
2.Ograniczenia w dostępie do informacji publicznej (tajemnice prawnie chronione, prywatność osoby fizycznej, tajemnica przedsiębiorcy)
3.Tryb udzielania i odmowy dostępu do informacji publicznej
4.Ponowne wykorzystanie informacji publicznej
5.Problemy przy stosowaniu ustawy o dostępie do informacji publicznej –dyskusja
Ochrona danych osobowych
1.Zakres podmiotowy i przedmiotowy ustawy o ochronie danych osobowych
2.Zasady przetwarzania danych osobowych
3.Organ ochrony danych osobowych
4.Konsekwencje(odpowiedzialność prawna) naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych
Ochrona informacji niejawnych
1.Zakres podmiotowy i przedmiotowy ustawy o ochronie informacji niejawnych
2.Zasady klasyfikowania informacji niejawnych
3.Organizacja ochrony informacji niejawnych.
Podmioty lecznicze – SP ZOZ – po zmianach przepisów. Rachunkowość i fiskalne aspekty prowadzenia działalności leczniczej w SP ZOZ w 2014 r.
Program:
I. PODMIOTY LECZNICZE - SP ZOZ - PO ZMIANACH PRZEPISÓW:
1.Podmioty prowadzące działalność leczniczą
( SP ZOZ) - zakresy działalności, podział
i organizacja.
2. Przychody i koszty działalności leczniczej
w SP ZOZ - zasady ujmowania operacji, rozliczenia wg. prawa bilansowego i prawa podatkowego.
3. Fundusze SP ZOZ po zmianach.
4. Zakupy środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych oraz ich amortyzacja- ujęcie majątku po zmianach przepisów.
5. Środki trwałe w budowie ( Inwestycje) - ujęcie
i ewidencja.
6 . Rozliczenia międzyokresowe przychodów
i kosztów– zdarzenia na przełomie okresów - przykłady ujęcia- stosowanie zasad z ustawy
o rachunkowości.
II. VAT, CIT i PIT - fiskalne aspekty prowadzenia działalności przez podmioty lecznicze w 2013 roku.
1. Wydatki stanowiące i niestanowiące kosztów uzyskania przychodów oraz skutkujące zapłatą podatku dochodowego od osób prawnych.
2. Reprezentacja i reklama- orzecznictwo Sądów i Izb Skarbowych.
3. Omówienie zmian w podatku dochodowym od osób prawnych na 2014 rok.
4. Podatek dochodowy od osób fizycznych- najważniejsze zmiany.
5. Rozliczenie wstępne i roczne podatku VAT( struktura) na 2014 rok.
6. Zmiany podatku VAT - 2014 roku.
KONSULTACJE W ZAKRESIE PORUSZNYCH ZAGADNIEŃ
Rachunkowe i podatkowe problemy w rozliczaniu VAT przez jednostki samorządu terytorialnego, jednostki budżetowe, samorządowe zakłady budżetowe po zmianach
Program:
1.Wybrane zagadnienia finansowe i rachunkowe związane z ewidencją i rozliczeniem podatku VAT:
- ewidencja księgowa - ujęcie ( w tym zaokrąglenia) , rozliczenie i przekazywanie podatku VAT z jednostki budżetowej do US,
- VAT od inwestycji, środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych - ewidencja i rozliczenie,
- powiązanie rozliczenia podatku VAT z Rb -27S i Rb- 28
2.Nowe zasady ustalania obowiązku podatkowego w podatku VAT.
VAT - w świetle najnowszych interpretacji podatkowych - aktualny stan prawny
Program:
1. Ewidencjonowanie sprzedaży, fakturowanie
2. Podstawa opodatkowania – definicja
3. Odliczanie podatku naliczonego VAT w świetle nowych zasad prawnych
4. Ustalanie obowiązku podatkowego – VAT 2014
5. Rozwiązywanie bieżących problemów na przykładach
Rachunkowość budżetowa
Program:
1. Księgi rachunkowe (formy, zapisy w porządku chronologicznym i systematycznym- dziennik, księga główna i księgi pomocnicze, zestawienia obrotów i sald kont księgi głównej oraz sald kont pomocniczych)
2. Dokumentacja opisująca przyjęte przez jednostki zasady (politykę) rachunkowości
3. Ujęcie w księgach rachunkowych przychodów i kosztów (kosztów i przychodów działalności operacyjnej, pozostałych kosztów i przychodów operacyjnych, kosztów i przychodów finansowych)
4. Ujęcie w księgach rachunkowych operacji nadzwyczajnych (zysków i strat nadzwyczajnych)
Problemy instytucji prowadzących działalność gospodarczą – gospodarka majątkiem - środki trwałe, wartości niematerialne i prawne oraz inwestycje po zmianie przepisów
Program:
1. Wprowadzenie do tematu szkolenia.
2.Klasyfikacja i ewidencja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych:
a. syntetyczna;
b. analityczna;
c. pozabilansowa;
d. regulacje w polityce rachunkowości;
e. miejsce i technika prowadzenia ewidencji.
3. Wycena środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych: określenie ceny nabycia, kosztu wytworzenia ,wartości godziwej oraz trwałej utraty wartości.
4. Ulepszenia, modernizacja i remont własnych i obcych środków trwałych.
5. Nisko-cenne składniki majątku - ich amortyzacja i ujęcie w księgach.
6. Zasady i metody amortyzacji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.
7. Likwidacja środków trwałych.
8. Środki trwałe w budowie (Inwestycje).
9. Inwentaryzacja środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz inwestycji ( w załączeniu wzory).
10. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.
Podatki i opłaty lokalne płacone przez przedsiębiorców – stan prawny w 2014 r.
Program:
1. Obowiązek podatkowy w podatkach lokalnych:
· od nieruchomości
· od środków transportowych
· opłat targowych
· opłat miejscowych
2. Stawki podatkowe w wymienionych opłatach:
· od budynków lub ich części
· od budowli lub ich części, związanych z prowadzeniem działalności gosp.
· Od gruntów związanych z prowadzeniem działalności gosp.
3. Podstawa opodatkowania
· Od budynków lub ich części
· Od budowli lub ich części
· Od gruntów
4. Powstanie i wygaśnięcie obowiązku podatkowego
5. Zwolnienie z podatków nieruchomości
6. Podatek od nieruchomości przy zawieszeniu działalności gosp.
7. Możliwość zmniejszenia opodatkowania gruntów , budynków i budowli nie wykorzystywanych do prowadzenia działalności gosp. Ze względów technicznych – przerwa w działalności nie stanowi podstawy do zwolnienia z podatku.
8. Kompetencje w zakresie ustalenia stawek podatkowych (ministerialne, lokalne)
9. Powstanie i wygaśnięcie obowiązku podatkowego od środków transportowych.
Wójt, Burmistrz, Prezydent – jako organ podatkowy
Program:
1. Uprawnienia – odpowiedzialność w zakresie dochodów wynikających z podatków lokalnych
2. Metody i sposoby oraz możliwości zwiększenia dochodów miast i gmin w zakresie podatków lokalnych
3 .Kontrola – egzekucja jako narzędzie skutecznej likwidacji zaległości podatkowych
Zasady udzielania i ponoszenia odpowiedzialności w zakresie Zamówień Publicznych
Program:
1. Źródła Prawa Zamówień Publicznych:
· Europejskie
· Krajowe
2. Zakres stosowania ustawy z uwzględnieniem wyłączeń
3. Zamówienia, w których nie stosuje się Prawa Zamówień Publicznych
4. Wybór trybu udzielania Zamówień Publicznych
5. Procedura wyboru oferty najkorzystniejszej
6. System kontroli Zamówień Publicznych
7. Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w zakresie Zamówień Publicznych
Proces udzielania Zamówień Publicznych
Program:
Etapy realizacji Zamówień Publicznych:
1.Planowanie Zamówienia Publicznego
2.Przygotowanie Zamówienia Publicznego:
· Opis przedmiotu zamówienia
· Szacowanie wartości zamówienia
· Przygotowanie Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia
3.Realizacja postępowania o Zamówienie Publiczne:
· Wybór oferty najkorzystniejszej
· Zawarcie umowy
4. Środki ochrony prawnej
Moduł I. Rzeczowe aktywa trwałe oraz koszty finansowania, testy na utratę wartości i prezentacja działalności zaniechanej wg MSR/MSSF
Program:
Zakres legislacyjny: MSR 16, MSR 23, MSR 36, MSSF 5
Treści merytoryczne: ujmowanie, wycena i prezentacja rzeczowych aktywów trwałych wraz z uwzględnieniem kosztów finansowania, testami na utratę wartości oraz aktywami przeznaczonymi do zbycia wraz z działalnością niekontynuowaną wg MSR/MSSF.
Moduł II. Rezerwy, zobowiązania warunkowe oraz świadczenia pracownicze i podatki odroczone wg MSR/MSSF
Program:
Zakres legislacyjny: MSR 37, MSR 19, MSR 12
Treści merytoryczne: ujmowanie, wycena i prezentacja rezerw i pojęć pochodnych ze szczególnym uwzględnieniem podatku odroczonego oraz świadczeń pracowniczych
Moduł III. Ujmowanie przychodów, dotacji oraz korekty zasad rachunkowości i wielkości szacunkowych oraz zdarzenia po dacie bilansowej i kontrakty budowlanych wg MSR/MSSF
Program:
Zakres legislacyjny: MSR 18, MSR 20, MSR 11, MSR 8, MSR 10
Treści merytoryczne: ujmowanie, wycena i prezentacja przychodów ze sprzedaży towarów, usług tantiem ze szczególnym uwzględnieniem umów o budowę (kontraktów budowlanych) oraz dotacji i korekt wielkości szacunkowych wraz ze zmianą zasad rachunkowości
Moduł IV. Instrumenty finansowe wg MSR/MSSF
Program:
Zakres legislacyjny: MSR 32, MSR 39, MSSF 7, MSSF 9
Treści merytoryczne: ujmowanie, wycena i prezentacja instrumentów finansowych z uwzględnieniem złożonych i wbudowanych instrumentów finansowych.
Zamówienia publiczne - szkolenie dwudniowe
Program:
Trening obejmuje:
• przygotowanie do egzaminu z wykorzystaniem testów inteligencji oraz inteligencji emocjonalnej
• myślenia analitycznego z elementami logiki i rachunki prawdopodobieństwa,
• umiejętności koncentracji i radzenia sobie ze stresem
• kompetencji językowych oraz stylu wypowiedzi pisemnych
• zwiększenie efektywności uczenia się
Modele kompetencyjne w zarządzaniu zasobami ludzkimi
Program:
Program szkolenia
1. Istota i geneza zarządzania kompetencjami, trendy w zarządzaniu kompetencjami
2. Wykorzystanie modeli kompetencyjnych w organizacji
3. Metody definiowania kompetencji – metody eksperckie, analiza zdarzeń krytycznych, analiza ról i zadań
a. Analiza funkcjonalna
b. Analiza behawioralna
4. Budowanie profili kompetencyjnych"
a. Przygotowywanie opisów kompetencji
b. Formułowanie wyznaczników behawioralnych
c. Poziomy spełnienia oczekiwań
d. Grupowanie kompetencji w klastry, skupiska
e. Kompetencje stanowiskowe a kompetencje organizacyjne
5. Planowanie działań personalnych z wykorzystaniem modeli kompetencyjnych
Efektywna rekrutacja i selekcja pracowników
Program:
1. Etapy i organizacja procesu pozyskiwania pracowników
2. Osoby zaangażowane w proces pozyskiwania pracowników
3. Planowanie zatrudnienia – określanie potrzeb personalnych
a. Analiza zadań i celów – działów, zespołów, stanowisk
b. Określanie czasochłonności pracy
c. Ustalanie pożądanego poziomu zatrudnienia (z uwzględnieniem formy świadczenia pracy)
d. Definiowanie opisów stanowisk pracy
4. Rekrutacja kandydatów
a. Tradycyjne i nowoczesne metody pozyskiwania kandydatów
b. Employer branding – idea i kluczowe aktywności
c. Organizacja procesu pozyskiwania kandydatów
d. Zasady przygotowywania ofert pracy
e. Efektywność wykorzystania poszczególnych metod pozyskiwania kandydatów
5. Selekcja kandydatów
a. Analiza dokumentów aplikacyjnych
b. Metody selekcji – wywiady, testy, ćwiczenia
c. Assessment Center jako kompleksowa metoda oceny kandydatów
d. Typy wywiadów selekcyjnych i zasady ich stosowania
e. Organizacja procesu selekcji kandydatów
f. Efektywność wykorzystania poszczególnych metod selekcji
6. Symulacje wywiadów selekcyjnych
7. Przygotowanie ćwiczeń i testów sytuacyjnych
8. Współpraca z firmami doradczymi – zasady współpracy, kryteria wyboru. Spotkanie z przedstawicielem firmy doradczej.
Rozmowy rozwojowe z wykorzystaniem technik coachingowych
Program:
1. Definiowanie obszarów rozwojowych dla pracownika.
a. Analiza poziomu efektywności
b. Identyfikacja mocnych stron pracownika
c. Określenie obszarów do zmiany, poprawy
d. Sporządzenie obecnego i pożądanego profilu kompetencyjnego pracownika.
e. Portfolio pracowników w zespole
2. Cele rozwojowe
a. Przygotowanie propozycji celów rozwojowych dla pracownika
b. Określenie pożądanych zmian w zakresie wiedzy, umiejętności, postaw
c. Przygotowanie propozycji działań rozwojowych
d. Określenie zakresu i poziomu wsparcia dla pracownika w zakresie działań rozwojowych
3. Prowadzenie rozmów z wykorzystaniem technik instruujących
a. Założenia instruowania
b. Zasady stosowania – kiedy instruktaż jest wskazany
c. Przygotowanie instruktażu – zakres informacji, materiały dodatkowe, schemat
d. Efekty stosowania technik instruujących
e. Zagrożenia wynikające ze stosowania instruktażu
4. Prowadzenie rozmów z wykorzystaniem technik coachingowych
a. Istota coachingu i procesu coachingowego
b. Podstawowe założenia pracy z wykorzystaniem technik coachingowych c. Przygotowanie się do rozmowy – analiza sytuacji, przygotowanie pytań
d. Zasady prowadzenia rozmowy rozwojowej – wykorzystanie techniki GROW
e. Efekty rozmów z wykorzystaniem technik coachingowych
5. Kluczowe kompetencje menedżera wykorzystywane w procesie rozwoju pracowników
Planowanie działań rozwojowych dla pracowników
Program:
Program szkolenia
1. Charakterystyka kluczowych etapów działania w procesie rozwoju pracowników
2. Analiza potrzeb rozwojowych pracowników
a. Metody analizy potrzeb rozwojowych
b. Podmioty zaangażowane w analizę potrzeb
c. Przygotowywanie raportów z analizy potrzeb
3. Planowanie działań rozwojowych
a. Definiowanie celów działań rozwojowych
b. Grupowe formy doskonalenia kompetencji pracowników
c. Indywidualne formy doskonalenia kompetencji
d. Kryteria doboru formy do potrzeb i zakładanych celów
e. Opracowywanie harmonogramów szkoleń
f. Przygotowywanie budżetów
g. Współpraca z zewnętrznymi firmami szkoleniowymi – kryteria doboru, warunki współpracy
2. Ocena efektywności programów rozwojowych
a. Metody i modele oceny programów rozwojowych
b. Podmioty zaangażowane w badanie efektywności
c. Przygotowanie zestawień i raportów
d. Wykorzystanie wyników oceny do dalszych działań rozwojowych
3. Development center – założenia metody i wykorzystanie w procesie doskonalenia kompetencji pracowników
Przywództwo i style zarządzania
Program:
Program szkolenia
1. Role menedżerów we współczesnych organizacjach
2. Źródła władzy w organizacjach
3. Czynniki efektywności w pracy menedżera
4. Kluczowe kompetencje menedżera
5. Style zarządzania pracownikami – analiza podejść i modeli
6. Podejście sytuacyjne do zarządzania – koncepcja K. Blancharda
7. Gotowość pracownika/zespołu jako kluczowy czynnik efektywności zarządzania
a. Etapy rozwoju pracownika/zespołu
b. Metody oceny poziomu rozwoju
8. Style zarządzania według K. Blancharda – charakterystyka i zasady stosowania
a. Instruowanie
b. Konsultowanie
c. Wspieranie/motywowanie
d. Delegowanie
9. Elementy wpływające na jakość i efektywność pracy menedżera
Efektywny feedback i rozmowy oceniające
Program:
Program szkolenia
1. Ogólne zasady oceniania pracowników i prowadzenia rozmów oceniających
a. Cele rozmów oceniających
b. Forma prowadzenia rozmowy
c. Zasady przekazywania informacji pozytywnych
d. Zasady przekazywania informacji negatywnych
2. Przekazywanie bezpośrednich informacji zwrotnych (feedback)
a. Przedmiot feedbacku
b. Struktura feedbacku
c. Typowe reakcje pracowników
d. Czynniki wpływające na efektywność feedbacku
3. Przygotowanie i prowadzenie rozmów oceniających (w ramach systemu oceniania)
a. Przedmiot rozmowy oceniającej
b. Błędy popełniane w trakcie oceniania
c. Struktura rozmowy oceniającej
d. Błędy w prowadzeniu rozmowy
e. Typowe reakcje pracowników
f. Czynniki wpływające na efektywność rozmowy oceniającej
4. Planowanie działań rozwojowych dla pracowników na podstawie wyników ocen
Rozmowy rozwojowe z wykorzystaniem technik coachingowych
Program:
1. Definiowanie obszarów rozwojowych dla pracownikaa. Analiza poziomu efektywnościb. Identyfikacja mocnych stron pracownikac. Określenie obszarów do zmiany, poprawyd. Sporządzenie obecnego i pożądanego profilu kompetencyjnego pracownikae. Portfolio pracowników w zespole
2. Cele rozwojowe
a. Przygotowanie propozycji celów rozwojowych dla pracownika
b. Określenie pożądanych zmian w zakresie wiedzy, umiejętności, postaw
c. Przygotowanie propozycji działań rozwojowych
d. Określenie zakresu i poziomu wsparcia dla pracownika w zakresie działań rozwojowych
3. Prowadzenie rozmów z wykorzystaniem technik instruujących
a. Założenia instruowania
b. Zasady stosowania – kiedy instruktaż jest wskazany
c. Przygotowanie instruktażu – zakres informacji, materiały dodatkowe, schemat
d. Efekty stosowania technik instruujących
e. Zagrożenia wynikające ze stosowania instruktażu
4. Prowadzenie rozmów z wykorzystaniem technik coachingowych
a. Istota coachingu i procesu coachingowego
b. Podstawowe założenia pracy z wykorzystaniem technik coachingowych c. Przygotowanie się do rozmowy – analiza sytuacji, przygotowanie pytań
d. Zasady prowadzenia rozmowy rozwojowej – wykorzystanie techniki GROW
e. Efekty rozmów z wykorzystaniem technik coachingowych
5. Kluczowe kompetencje menedżera wykorzystywane w procesie rozwoju pracowników
Budowanie efektywnych zespołów
Program:
Program szkolenia
1. Czym jest zespół – istota pracy zespołowej
2. Czynniki determinujące efektywność zespołów
3. Etapy rozwoju zespołu
4. Role i zadania w zespole – typologia według M. Belbina
5. Normy i wartości we współpracy zespołowej
6. Cele indywidualne a cele zespołowe – wspieranie współpracy i integracji pracowników
7. Motywowanie zespołów
8. Sytuacje trudne we współpracy zespołowej
Forma prowadzenia zajęć
Efektywna komunikacja interpersonalna
Program:
Program szkolenia
1. Model komunikacji interpersonalnej
2. Czynniki wpływające na efektywność komunikacji
3. Formy i metody komunikowania się w organizacjach
4. Typologia stylów komunikacyjnych
5. Problemy w komunikacji i ich źródła
6. Asertywność w komunikowaniu
7. Techniki perswazji
8. Podstawowe zasady przygotowywania prezentacji i wystąpień
Forma prowadzenia zajęć
Zajęcia warsztatowe, ukierunkowane na zdobycie praktycznych umiejętności. Zajęcia prowadzone w grupach do 15 osób.
Przykładowe ćwiczenia
• Autodiagnoza stylu komunikowania się
• Symulacja - radzenie sobie z różnymi rozmówcami
• Symulacja – wykorzystanie technik perswazyjnych
Współpraca zespołowa – szkolenia integracyjne
Program:
Program szkolenia
• Szkolenia integracyjne mogą być organizowane w
formie outdoor lub indoor, w zależności od potrzeb, oczekiwań i
możliwości firmy zlecającej.
• Dokładny plan szkolenia w raz z ćwiczeniami i grami jest opracowywany z uwzględnieniem celów szkolenia i liczby uczestników
Forma prowadzenia zajęć
• Zajęcia integracyjne z dużą ilością interakcji, realizowane w formie gier zespołowych.
• Liczność grup jest ustalana indywidualnie.
Kurs przygotowujący do egzaminu na urzędnika państwowego
Program:
Trening obejmuje:
- przygotowanie do egzaminu z wykorzystaniem testów inteligencji oraz inteligencji emocjonalnej
- myślenia analitycznego z elementami logiki i rachunki prawdopodobieństwa,
- umiejętności koncentracji i radzenia sobie ze stresem
- kompetencji językowych oraz stylu wypowiedzi pisemnych
- zwiększenie efektywności uczenia się
Powyższy zintegrowany program treningowy ukierunkowany jest na sukces egzaminacyjny!
Kurs zakończy się symulacją egzaminu.
Realizację programu proponujemy na dwa sposoby:
I. Dzienny (tygodniowy): od poniedziałku do soboty w godz. Od 10:15 do 15:15 w terminach od 26 maja do 31 maja br.
II. Weekendowy: w soboty co tydzień w godz. od 10:15 do 15:15 w terminach 31 maja,7 czerwca, 14 czerwca, 21 czerwca, 28 czerwca br.
![](http://fundacjaksb.uek.krakow.pl/img/cours.png)
Kursy, szkolenia
- Kurs przygotowujący do egzaminu na urzędnika państwowego
- Szkolenia jednodniowe z zakresu podatków, rachunkowości i zamówień publicznych
- Szkolenia z zakresu kompetencji społecznych
- Szkolenia z zakresu MSR
- Szkolenia z zakresu zarządzania
- Szkolenia z zakresu zarządzania personelem
- Szkolenie dla kandydatów księgowych
- Zamówienia publiczne - szkolenie dwudniowe